Підшипники роликові радіальні голчасті призначені для сприйняття лише радіального навантаження та не обмежують осьове переміщення валу. Мають високу вантажопідйомність при значно менших габаритах у радіальному напрямку порівняно з підшипниками інших конструктивних груп при однакових з ними діаметрах отвору. Як правило, на зовнішніх кільцях підшипників передбачена кільцева канавка та отвори для подачі мастила до тіл кочення. Торці голкороликів частіше виконують сферичними. Така їх форма є найкращою при можливих перекосах самого голчастого ролика. У ряді випадків їх торці виконуються плоскими або конічної форми (для деяких типів карданних підшипників).
Сепаратор голчастих підшипників виготовляється з кольорових металів або склонаповненого поліаміду, а також штампованим зі сталевого листа. Для збереження високої вантажопідйомності та уникнення перекосів голкороликів підшипник може мати два ряди роликів. Безсепараторні голчасті підшипники відрізняються підвищеною вантажопідйомністю, можуть сприймати навантаження, удари та вібрації. Вони поступаються швидкохідністю підшипникам з сепаратором, але надійно експлуатуються в умовах гойдання.
Монтаж внутрішнього та зовнішнього кілець із комплектом голчастих роликів часто виконується окремо. Перекіс внутрішнього кільця щодо зовнішнього не повинен перевищувати однієї кутової хвилини, так як це призводить до кромки навантаження голчастих роликів. Зазор у голчастих роликопідшипниках без внутрішніх кілець та голчастих роликопідшипниках без кілець встановлюється за допомогою відповідного вибору допусків валу (корпусу), які забезпечують рекомендований зазор.