Упорні роликові підшипники відрізняються сприйнятливістю до великих осьових навантажень (набагато більшим, ніж будь-які інші типи підшипників). Підвищена вантажопідйомність завзятого роликового підшипника пояснюється більшою зоною (площею) контакту між тілами кочення (роликами) та доріжками кочення, що, у свою чергу, забезпечує меншу контактну напругу та більш високу осьову вантажопідйомність.
Одинарний упорний роликовий підшипник виготовляється з масивним сепаратором, виконаним зі склонаповненого поліаміду або різних антифрикційних металів, таких як бронза, латунь та ін. Іноді в сепараторі можна спостерігати не один ряд роликів, а два, причому один ролик може бути довшим, а інший - коротше . Робиться це для того, щоб уникнути прослизання ролика при обертанні підшипника. Необхідність у збільшенні довжини ролика виникає, як правило, для збільшення його осьової вантажопідйомності (за рахунок збільшення зони контакту та зменшення контактної напруги).
Різниця лінійних швидкостей на (кінцях роликів) є однією з причин «тихохідності» упорних роликових підшипників. Тому там, де передбачаються високі швидкості обертання, краще від упорних роликопідшипників відмовитись, адже основне їх призначення – це сприйняття великих осьових навантажень (у тому числі ударних), але на невеликих швидкостях.