Конструкція кулькових упорних підшипників така, що вони призначені виключно для експлуатації при значних осьових навантаженнях, будь-яке радіальне навантаження для них неприпустиме. Одинарні кулькові упорні підшипники сприймають тільки односторонні осьові навантаження, а подвійні можуть сприймати осьове навантаження в обох напрямках.
Кулькові упорні підшипники виконуються зі сталевими штампованими сепараторами, масивними сепараторами з латуні, сталі, алюмінієвих сплавів або зі склонаповненого поліаміду. У разі необхідності забезпечення вкрай високої осьової вантажопідйомності, можуть виконуватися без сепаратора з максимальною кількістю кульок.
Кулькові упорні підшипники з плоскими вільними кільцями не допускають будь-якого навіть незначного кутового перекосу між валом і корпусом. Якщо необхідно забезпечити роботу вузла з початковим кутовим перекосом, слід використовувати підшипники зі сферичними вільними та підкладними кільцями. Зазвичай кулькові підшипники виконуються роз'ємними, що полегшує їх монтаж, але для спеціальних застосувань вони можуть мати штампований захисний кожух, який робить всю конструкцію нероз'ємною.
Підшипники кулькові упорні допускають значно меншу частоту обертання в порівнянні з іншими типами кулькових підшипників, так як доріжки кочення можуть сприймати лише обмежені відцентрові навантаження, що виникають при русі кульок.